Κινητήριος μοχλός του νομού μας


//

– Κερδίζει το στοίχημα το λιμάνι, ενθαρρυντικά τα στοιχεία από την κίνηση – «Το Πλατυγιάλι μπορεί να λύσει το πρόβλημα ανεργίας του νομού», δηλώνει ο αντιπρόεδρος της ΑΚΑΡΠΟΡΤ Δ. Κολώνιας

Την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού του Πλατυγιαλιού και κατά συνέπεια ολόκληρης της περιοχής, έχει ως στόχο η ΑΚΑΡΠΟΡΤ, η εταιρία δηλαδή που διαχειρίζεται το λιμάνι.

«Φιλοδοξία μας είναι το λιμάνι να καταστεί πόλος ανάπτυξης και προκοπής για την Αιτωλοακαρνανία. Πιστεύω ότι το λιμάνι στο Πλατυγιάλι, όσο και αν φανεί αυτό υπεραισιόδοξο,  μπορεί να λύσει το πρόβλημα ανεργίας στο νομό», δηλώνει χαρακτηριστικά στην ΑΙΧΜΗ ο αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΑΚΑΡΠΟΡΤ Δημήτριος Κολώνιας. Παράλληλα ενημερώνει ότι εκτός από τη λιμενική ζώνη, λειτουργεί και βιομηχανική περιοχή, πράγμα που σημαίνει ότι δίνεται η δυνατότητα εγκατάστασης βιομηχανικών μονάδων που σίγουρα θα απασχολήσουν προσωπικό. Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε επιχειρηματίας μπορεί να εγκατασταθεί στο χώρο της βιομηχανικής ζώνης και να δημιουργήσει επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα αποθήκευσης τροφίμων, αποθήκευσης υγρών φορτίων, κλπ., ακόμα και μονάδες παραγωγής ενέργειας αν αυτές είναι φιλικές προς το περιβάλλον.
Η περιοχή του λιμανιού είναι απολύτως ασφαλής, καθώς είναι οριοθετημένη και περιφραγμένη και ο έλεγχος εισόδου είναι ιδιαίτερα αυστηρός, ενώ διαθέτει μια άρτια υποδομή μηχανημάτων, κτιρίων και αποθηκευτικών χώρων για τα χύδην φορτία, για τα κοντέινερ, για αυτοκίνητα, εμπορευματοκιβώτια και επίσης λειτουργεί ήδη ο φυτουγειονομικός σταθμός μετά και από τον καθορισμό του λιμανιού ως πύλη εισόδου Αιγυπτιακής πατάτας.
Αυτές λοιπόν οι προοπτικές που ανοίγονται για το λιμάνι του Πλατυγιαλίου, το οποίο διαθέτει και άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα, ανοίγουν και το δρόμο για αύξηση του αριθμού των εργαζόμενων, οι οποίοι σήμερα φθάνουν τους 180. Το σημαντικό όμως είναι ότι από αυτούς οι περισσότεροι είναι ντόπιοι.
Ένα σημαντικό φυσικό πλεονέκτημα για το λιμάνι του Πλατυγιαλιού είναι η γεωγραφική του θέση που του δίνει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί πλοία προερχόμενα από τη βόρεια Αφρική με προορισμό την Αδριατική. Εκμεταλλευόμενη όλα αυτά η διαχειρίστρια  εταιρία, ήδη έχει κάνει επαφές με άλλες εταιρίες για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της και αισιοδοξεί για θετικά αποτελέσματα. Ήδη άλλωστε από το λιμάνι εξάγονται προϊόντα σόγιας, ιχθυάλευρο, ιχθυέλαιο, κρασιά κ.λπ, ενώ αποτελεί και σημαντική πύλη εισαγωγής.
Στο μεταξύ η εξαγωγή προϊόντων αυξάνεται με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς, πράγμα που σημαίνει ότι το Πλατυγιάλι συνέβαλε σε αυτό, σε ότι αφορά τουλάχιστον τη Δυτική Ελλάδα, αφού το οδικό δίκτυο που υπάρχει δυσκολεύει την πρόσβαση και από χρήστες άλλων περιοχών. Με τη δημιουργία της συνδετήριας οδού που θα ενώνει το Πλατυγιάλι με την Ιόνια, σίγουρα θα αυξηθεί ακόμα πιο πολύ η κίνηση και το λιμάνι θα αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο για ολόκληρη την Αιτωλοακαρνανία. Παρά όμως το γεγονός ότι η περιοχή υστερεί σε οδικές υποδομές, έχουν φύγει από το Πλατυγιάλι και φορτία από τη Νεμέα και την Κόρινθο, πράγμα που σημαίνει ότι οι χαμηλές τιμές που προβλέπονται και η παροχή των υπηρεσιών, κάνουν ανταγωνιστικό το Πλατυγιάλι, που θα μπορούσε να εξυπηρετεί ακόμα και ολόκληρη την περιοχή των δυτικών Βαλκανίων.
Η ανάπτυξη που θα προσφέρει το λιμάνι είναι απαραίτητη στο νομό, καθώς η Αιτωλοακαρνανία είναι από τις αδικημένες περιοχές, λέει στην εφημερίδα μας καταλήγοντας ο κ. Κολώνιας. Απομένει βέβαια να το καταλάβει και η πολιτική ηγεσία ώστε να διαθέσει περισσότερες δυνάμεις για την στήριξή του γιατί έτσι στηρίζει όλο το νομό. Ελπίζουμε οι εποχές που έκλειναν το μάτι στο λιμάνι της Πάτρας και γενικότερα στον γειτονικό νομό να παρέλθουν, κάτι που αποτελεί και στοίχημα της τοπικής ηγεσίας. Η οποία πρέπει να κινηθεί εντατικότερα για να το κερδίσει…

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ www.aixmi-news.gr

Advertisements