Πλατυγιάλι – Αστακός υπό ανάθεση

το ΥΠΕΧΟΔΕ υιοθέτησε τελικά της προτάσεις της Νομαρχίας Αιτω/νιας και του Δήμου Αιτωλικού, εγκαταλείποντας τα σχέδια νέας, δύσκολης χάραξης.Το πολυσυζητημένο έργο Πλατυγίαλι Αστακός ξεκινά το αμέσως επόμενο διάστημα και περιλαμβάνει τη νέα μεγάλη γέφυρα του Αχελώου!
Η χρησιμότητα του έργου Πλατυγιάλι – Αστακός και η συμβολή του στην καλή λειτουργία του λιμένα και των εγκαταστάσεων της ΝΑ-ΒΙΠΕ, ο καταλυτικός του ρόλος στη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης των οδικών υποδομών και των συνδυασμένων μεταφορών, είναι αυταπόδεικτος.
Η απουσία άλλωστε αυτού του έργου αποτέλεσε σημείο κριτικής, αλλά και πεδίο δράσης όλων των συναρμοδίων φορέων, τόσο ως προς την επίλυση των σημαντικών προβλημάτων που δημιουργούσε η δυσχερής διέλευση βαρέων οχημάτων, όσο κυρίως ως προς τις προοπτικές του Πλατυγιαλίου και της Αιτ/νίας ευρύτερα. Το έργο ουσιαστικά «ξεκίνησε» την εποχή της υλοποίησης του β’ Κοινοτικού Πλαισίου (!!!) και αν εξαιρέσουμε τη διάνοιξη της σήραγγας του Προφήτη Ηλία στη Σταμνά, παρά τις κατά καιρούς εγγυήσεις και διαβεβαιώσεις, ελάχιστα είχαν γίνει έως πρότινος, οπότε και το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να εγκαταλείψει τις σκέψεις νέας χάραξης (που περιελάμβανε γέφυρες και τεχνικά δύσκολα έργα) και να υιοθετήσει ουσιαστικά τις προτάσεις της Νομαρχίας Αιτ/νίας και του Δήμου Αιτωλικού.
Έτσι το έργο είναι υπό ανάθεση και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η κατασκευή του, δεδομένου του ότι έχουν διασφαλιστεί πλήρως οι απαιτούμενες πιστώσεις. Πρόκειται για ένα έργο 7 μόλις χιλιομέτρων που θα συνδέει το Πλατυγιάλι (απ’τη διασταύρωση προς αυτό) με την πόλη του Αστακού, αλλά και τον ανισόπεδο κόμβο του Προφήτη Ηλία με τον Αστακό (Αγ. Ηλίας – Σταμνά – Γούρια-Πεντάλοφο – Αν. Δημήτριος – Πλατυγιάλι – Αστακός). Στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή της 200 μέτρων νέας, μεγάλης γέφυρας του Αχελώου. Θα υπάρχει συνεπώς άμεση σύνδεση με το υπό κατασκευ¬ήν και ολοκλήρωση έργο της ευρείας Παράκαμψης Αγρινίου, που αποτελεί τμήμα της ιόνιας Οδού. Με δεδομένη τη σύνδεση αυτή και με δεδομένο επίσης το έργο Αγρίνιο-Καλύβια, ουσιαστικά θα έχουμε την οριζόντια σύνδεση του
χρειαστούν ίσως ορισμένες παρεμβάσεις, οι οποίες όμως θεωρούμε δεδομένο πως θα αποτελέσουν την επόμενη φάση επέκτασης του έργου. Θυμίζουμε πως το Τεχνικό Επιμελητήριο Αιτ/νίας πιέζει για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιονία Οδό, πράγμα τουλάχιστον επιβεβλημένο, άρα το έργο αυτό θα αποτελέσει τη μέγιστη προτεραιότητα των νέων παρεμβάσεων του ΥΠΕΧΩΔΕ στο νομό μας. Έτσι τουλάχιστον θέλουμε να πιστεύουμε, αφού δεν νοείται να μη συνδεθεί το Αγρίνιο με την Ιονία και μέσω του εν λόγω έργου με το Πλατυγιάλι.
Με τον τρόπο αυτό εξάλλου θα έχει υλοποιηθεί και ένα μεγάλο μέρος του Περιφερειακού Σχεδιασμού (Χωροταξικό), στο «Πλαίσιο» του οποίου περιλαμβάνεται φυσικά και ο από δεκαπενταετίας και πλέον ενταγμένος στα «διευρωπαϊκά δίκτυα» δρόμος σύνδεσης του Αγρινίου με το Καρπενήσι και από ‘κει με τη Λαμία. Όπως μας πληροφορεί ο μελετητής του έργου κ. Αντώνης Καστής, οι οριστικές μελέτες έχουν προχωρήσει αρκετά στα τμήματα της Ευρυτανίας και της Φθιώτιδας, ιδιαίτερα μετά τη Λαμία, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για το κομμάτι που διέρχεται το δικό μας νομό.
Στην Αιτ/νία οριστική μελέτη υπάρχει μόνο για τα πρώτα 30 χλμ., που ακολουθούν την υφιστάμενη χάραξη, μέχρι την Τσάκλα. Το δύσκολο κομμάτι δηλαδή, αυτό του Αγίου Βλασσίου, …δεν έχει ακόμη απασχολήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ ούτε σε επίπεδο μελετών. Ωστόσο, αυτό θα συμβεί στην εξέλιξη του ΕΣΠΑ, μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθούν και θα δημοπρατηθούν οι μελέτες.

Απο την εφημερίδα Συνείδηση το άρθρο έγραψε ο ΦΏΤΗΣ ΜΠΕΡΙΚΟΣ www.sinidisi.gr

Advertisements